kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Dla kogo SPA?
2006/11/30 10:42:21

Jednym z najskuteczniejszych i najprzyjemniejszych sposobów na ucieczkę przed jesienną depresją może być pobyt w ośrodku SPA. Moda na piękne ciało staje się w Polsce coraz bardziej popularna, co wykorzystują tzw. farmy piękności, których oferta może zadowolić nawet najbardziej wybrednego klienta. Acxiom Polska sprawdził, kto korzysta z ich usług.

Gabinety SPA zdecydowanie częściej odwiedzają kobiety (64 proc. klientów farm piękności), które korzystają także z usług gabinetów kosmetycznych czy solariów. Panowie, jeśli już chcą zadbać o swój wygląd, to wybierają raczej salony fitness/siłownie, sauny oraz gabinety masażu. Ośrodkami odnowy biologicznej są szczególnie zainteresowane osoby w wieku pomiędzy 30 a 40 lat, choć i młode panie (18-24 lat) także chętnie do nich zaglądają. Klientelę, która nie przekroczyła jeszcze trzydziestki spotkamy częściej na solarium i w klubach fitness, zaś bardziej dojrzałych klientów w gabinetach masażu.

Generalnie bardziej wyczuleni na punkcie swojego wyglądu są osoby legitymujące się wyższym wykształceniem, które częściej niż inni Polacy korzystają z oferty SPA, sauny, gabinetów kosmetycznych, salonów masaży czy klubów fitness.

Siłownie oraz sauny odwiedza co trzeci pracownik biurowy, natomiast wśród korzystających z usług gabinetów SPA ponad 40 procent to osoby zajmujące wyższe pozycje zawodowe (kierownicy/ dyrektorzy/ prywatni przedsiębiorcy/ wolne zawody). Farmy piękności mogą pochwalić się klientami o lepszym statusie materialnym i finansowym – ponad 60 procent z nich zarabia więcej niż 2.200 zł, co trzecia osoba przeznacza na cotygodniowe zakupy kwoty wyższe niż 250 zł oraz spędza wakacje w Europie, a 10 procent podróżuje także poza Stary Kontynent.

Ponad 40 procent korzystających z usług SPA mieszka w dużych miastach, o liczbie ludności przekraczającej 100 tys. mieszkańców, i posiadają zwykle swoje własne mieszkania lub domy. Tymczasem wśród odwiedzających solaria znajdziemy najwięcej osób mieszkających u rodziny.

Osoby dbające o swój wygląd i kondycję to jednocześnie aktywni użytkownicy szerokiej gamy produktów finansowych: posiadają konta internetowe, karty kredytowe, lokaty, akcje i jednostki funduszy inwestycyjnych. Należą także do grupy osób niechętnie poświęcających czas na oglądanie telewizji – ponad 10 procent klientów SPA spędza przed szklanym ekranem nie więcej niż godzinę dziennie. Preferują natomiast spotkania z przyjaciółmi w pubach, dyskotece czy kinie oraz surfowanie w internecie, samokształcenie i podróżowanie.


Axciom Polska
Oprac: Grzegorz Gacki

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: SPA, odnowa biologiczna, relaks


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »